Surat Iblis kepadamu...HAHA

Tarikah: Setiap Hari Hingga Qiamat

Hai anak Adam,

Aku nampak kau semalam seperti biasa saja memulakan kehidupan harianmu.
Kau bangun pagi tanpa melutut untuk bersembahyang. Bahkan kau tidak
meminta restu Ilahi atas rezeki yang dikurniakan, dan tidak pula sujud
sebelum kau melelapkan matamu. Sesungguhnya kau tidak bersyukur dan aku
sangat gembira dengan perbuatanmu ini. Betapa sukanya aku sebab kau
masih lagi tidak mengubah kehidupanmu. Hai bahlul, kau adalah milikku!
Ingatlah, kau dan aku telah berkawan sekian lama tapi aku masih lagi
tidak mencintaimu. Bahkan aku membencimu kerana Allah swt telah
memerintahku untuk sujud kepada bapamu Adam (as) dulu. Takkan ku lupa
peristiwa ini, tak mungkin!

Hai bahlul, ketahuilah sebenarnya Allah swt sangat menyayangimu dan Dia
mempunyai perancangan
yang baik untukmu. Tetapi kau memilih untuk mengikut jejak langkahku
dan
aku akan memastikan hidupmu porak peranda seolah kau hidup di neraka.
Ingatlah kita akan bersama untuk kali keduanya. Terima kasih aku
ucapkan
untuk sekian detik dan masa indah kita bersama .. ingkar atas perintah
Allah, melihat benda yang haram, mencaci cela sesama insan, menipu ,
mencuri, hipokrit, gosip, memfintah, tidak menghormati masjid (azan
berkumandang, kau masih lagi bermain dan sibuk mengejar dunia), tidak
menghormati orang yang tua dan lain-lain sifat mazmumah yang menjadi
hiasanku. Kau takkan begitu mudah nak melepaskan semua ini, bukan! Hai
bahlul, jomlah bersamaku dibakar dalam api neraka . Aku mempunyai
perancangan yang ngam untuk kita. Surat ini hanyalah sebagai
penghargaanku untukmu. Sebenarnya, aku ingin mengucapkan "TERIMA KASIH"
kerana kau membenarkanku menyalahgunakan dirimu dan kehidupanmu di
dunia
ini yang fana' dan sementara. Sesungguhnya kau masih lagi terlena dan
dibuai mimpi indahku!

Hai bahlul, aku tinggalkan kau sebentar sebab aku nak menyesatkan
saudaramu yang lain. Janganlah risau dan khuathir sebab aku akan balik
kepadamu dalam beberapa saat saja. Tetapi kalau kau bijak, kau tentunya
akan lari kembali kejalan Allah swt apatah lagi dengan sedikit masa
yang
tinggal dalam kehidupanmu. Bukannya tabiatku
untuk memberikan nasihat atau peringatan kepadamu, tapi dengan usiamu
yang singkat dan kau masih lagi lalai dan berbuat dosa, ishh...aku rasa
pelik dan hairan atas sikapmu!! Janganlah kau menyalahkan aku pula, aku
tetap membencimu...CUMA KAU SENDIRI YANG MEMBUAT PILIHAN UNTUK DIRIMU.


Yang menunggumu,
Iblis Laknatullah

Comments

Popular Posts