Saturday, January 14, 2012

Syukur,syukur,syukur..

     Alhamdulillah, dengan izin Illahi, ana dapat membulatkan tekad untuk deactivate akaun Facebook.Maaf atas segala kesulitan untuk berhubung...Masih ada nombor phone,kan? hehe...


Mungkin ada yang tertanya-tanya kenapa ana ambil keputusan sebegitu. Sebenarnya, Facebook dah banyak me'lagho'kan ana.Mungkin bagi org lain, tidaklah me'lagho'kan, tapi bg ana sebaliknya. Harap semua juga dapat memahami diri ana yang ingin berdepan dgn final exam x lama lagi..starting 25th till 31st Jan nie..Semoga dipermudahkan..Aminn..


Ini juga salah satu paradigm shift yg ana nak lakukan pada diri sendiri. Kadang2 kita menulis komen2, status2, juga perkongsian berunsur islamik dan ilmiah, kita x tahu apa tanggapan pembaca, malah jika ada yg komen dgn pujian boleh menimbulkan rasa ujub! Na'uzubillah..minta kita dijauhkan dari sifat tersebut. di fb juga kdg2 ada org tag gambar ana, sebagai wanita, ada terselit rasa tanggungjawab di sudut hati ini utk remove tag2 tersebut supaya wajah ini x menjadi santapan org kebanyakan atau org awam. Kenapa? Ini amanah. As a muslimah, kita perlu jaga wajah, kelakuan, tingkah laku supaya satu hari nanti yang kita x tau bila, smoga yang x dipamerkan di khalayak tadi dpt menjadi sesuatu yg special buat insan bernama suami. Ana juga nk ubah pemikiran dan jadi org yang lebih baik, insyaAllah..Pabila nanti suatu hari ana rasakan kepentingan fb tu, mgkin ana akn activate balik tapi sekadar untuk perkara penting sahaja.


p/s: Pemuda pemudi Islam x boleh lagho..nanti susah nak hidupkan kembali kegemilangan kerajaan Islam. Pemuda harapan bangsa, pemudi tiang negara!

(^^,)
tata!!!!

No comments:

Post a Comment